Denne hjemmesider er ikke længere understøttet i Internet Explorer.
Venligst åben siden i Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Spørgsmål & Svar

Nedenfor finde du svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål vedr. din ferie. Du finder svar på spørgsmål omkring f.eks. navneændring, afbestillingsmuligheder, faktura og billetter, bestilling, prisgaranti osv.

Finder du ikke svar på dit spørgsmål, kan du anvende kontaktformularen her på siden til at få hjælp fra vores kundeservice.

Ændring af ferie

Kan jeg tilføje ekstra dage til min ferie?

Vil vil gerne undersøge muligheden for at du kan forlænge din ferie eller evt. ankomme en dag tidligere. Anvend venligst kontakt formularen her. Angiv dit bookingnummer, telefonnummer og hvordan du ønsker at forlænge din ferie, så undersøger vi og vender tilbage med pris. Det skal betales før vi kan booke.

Kan jeg afbestille min ferie?

Har du tilkøbt vores Tryghedspakke med afbestillingsforsikring kan du op til 60 dage før ankomst afbestille din ferie jf. betingelserne i lejebestemmelserne

Har du sammen med din booking ikke købt Tryghedspakken kan din booking afbestilles indtil du har betalt depositum eller 1. rate af ferien. Afbestilles ferien herefter vil du jf. lejebestemmelserne tabe det indbetalte beløb på ferien. Dvs. efter indbetaling af 1. rate taber du 25% af feriens pris ved annullering.

Tryghedspakken kan ikke tilføjes efter depositum eller 1. rate af ferien er betalt.

Kan jeg ændre min booking?

Jf. lejebestemmelser kan du mod et gebyr på 300 kr. ændre din booking. Er ændringen forbundet med en omkostning, skal denne betales af kunden. Ændringer er kun mulige såfremt dette accepteres af leverandøren.

En ændring er f.eks:

  • Flytning 1-2 dage
  • Flyning til anden bolig eller plads i samme prisklasse*
  • Tilføjelser af ekstra deltagere
  • Navneændring

Ændring kan ikke være flytning af ferie til næste år. 

*Kan kun ændres til noget til noget som har samme pris eller dyrere. Er ferien dyrere betales differencen af kunden.

Hvordan annullerer jeg min ferie?

Udfyld kontaktformularen her. Husk af angive bookingnummer, telefonnummer og den email som er anvendt i forbindelse med bestilling af ferien.

Med mindre du har tilkøbt Tryghedspakke kan vi desværre ikke tilbyde refundering af ferien såfremt du ønsker at annullere. I lejebestemmelserne fremgår betingelser for annullering.

Bestilling

Hvor må jeg have hund med?

Her på siden har vi samlet et oversigt over alle de campingpladser hvor du kan have din hund med på ferie. I nogle boliger er der mod et tillæg og skal tilvælges i bookingen. Du bedes desuden angive i kommentarfeltet, at du medbringer hund og angive ca. vægt på hunden.

Se oversigten her

Har i prisgaranti?

Dansk Bilferie giver prisgaranti på alle produkter på danskbilferie.dk. Prisgarantien betyder, at såfremt du finder præcis samme produkt (dvs. bolig samt relaterede og obligatoriske ekstraudgifter såsom skatter, ekspeditionsgebyrer, slutrengøring m.m.) billigere, får du boligen til den fundne pris. Følgende betingelser skal være opfyldt: 1) Boligen skal være ledig og kan lejes under samme betingelser hos en anden dansk rejsearrangør 2) Dokumentation skal være os i hænde senest 7 dage efter bestilling af boligen. 3) Dokumentation skal altid foreligge 30 dage før første lejedag. Prisgarantien dækker udelukkende leje af boligen. Tilkøb er ikke dækket af garantien. Prissammenligningen skal ske i forhold til normalprisen, dvs. prisgarantien kan ikke gøres gældende for specielle tilbud, begrænset antal eller kampagnepriser.

Inden afrejse

Hvornår modtager jeg bekræftelse på min bestilling?

Du modtager bekræftelse på din bestilling samme dag eller senest førstkommende hverdag. Din bookingbekræftelse / faktura kommer på den oplyste e-mail. Husk af tjekke dit spamfilter eller uønskede mails hvis ikke du modtager den.

Dine endelige rejsepapirer (voucher) kommer 7 dage før i skal rejse.

Er campingpas nødvendigt?

Nej det er ikke nødvendigt at medbringe campingpas.

Er der sengelinned og håndklæder i boligen?

Der er som udgangspunkt ikke sengelinned og håndklæder i boligen, men der vil være puder og tæpper (medmindre andet er nævnt i dine rejsedokumenter). Det er muligt at tilkøbe sengelinned og håndklæder gennem Dansk Bilferie på de fleste destinationer, dette skal ske senest 4 uger før afrejse.

Hvilke papirer, dokumenter mm. skal jeg have med?

Du skal medbringe din voucher hvorpå dit bookingnummer fremgår som bevis på, at ferien er betalt. Du skal desuden medbringe originale registreringsattest, pas, det Gule Sundhedskort (til Danmark) samt det Blå EU-sygesikringskort, kørekort og DK skilt på bilen (hvis du vælger kør-selv ferie).

Vi anbefaler desuden at du medbringer: det Grønne Kort (obligatorisk i nogle lande udenfor EU), det Røde Kort (SOS Int. - hvis bilen er kaskoforsikret) og Rejseforsikring (husk: det Gule Sundhedskort dækker ikke hjemtransport).

Hvornår modtager jeg min voucher?

Din voucher modtager du min. 7 dage før du skal afsted. Voucheren sendes på mail.

Husk at tjekke spamfilter og uønskede mails hvis ikke du har modtaget den.

Om kør selv ferie

Hvor er der vejafgifter og hvad koster det?

Her på siden kan du læse alt om vejafgifter i Europa. Se hvor du skal betale, hvad det koster og hvor du evt. køber vignetter og miljømærker.

Hvilke dokumenter skal jeg have med på kør-selv ferie?

Du skal altid medbringe:

  1. Den originale registreringsattest
  2. Pas
  3. Det blå EU-sygesikringskort
  4. Det gule sygesikringskort (hvis du rejser inden for Danmarks grænser)
  5. Kørekort
  6. DK skilt (undtagen for biler med EU nummerplader, hivs turen går til lande i Europa)

Anbefales at medbringe:

  1. Det Grønne Kort (obligatorisk i nogle lande uden for EU). Bestilles hos dit forsikringsselskab.
  2. Det Røde Kort (SOS-international), hvis bilen er kaskoforsikret.
  3. Rejseforsikring (det gule sundhedskort dækker ikke hjemtransport)

Hvilke gode råd er der til kør selv ferie?

Biltjek inden afgang:
Vi anbefaler, at du tjekker din bil for følgende inden afgang fra Danmark:

  1. Bremsevæske
  2. Kølesystem og kølevæske
  3. Motorolie og -filtre
  4. Dæk

Hvis uheldet er ude:

  • Er din bil kaskoforsikret i Danmark, har du automatisk gratis vejhjælp i Europa. Ring til SOS International og oplys dit policenummer. De kan kontaktes på tlf. +45 70 10 50 52. Det røde kort kan udskrives her.
  • Hvis du ikke er kaskoforsikret, kan du tegne til vejhjælpsforsikring med Europadækning hos f.eks. Dansk Autohjælp (DAH), Falck eller en anden privat udbyder.

På campingpladsen

Hvornår er check-in og check-ud?

Det varierer fra feriested til feriested. Hovedreglen er at check-in er fra ca. kl. 16. Det præcis tidspunkt fremgår på din voucher som du modtager ca. 7 dage før ankomst. Det står under afsnittet "Ankomst- og afrejseinformation" på voucheren.

Ankommer du uden for det angivne ankomsttidspunkt eller bliver du forsinket skal det angives til guiden på pladsen hvis nummeret fremgår af voucheren ellers til Dansk Bilferie her på kontaktformularen.

Check-ud tidspunktet varierer og der præcise tidsrum fremgår ligeledes af din voucher. Generelt er det mellem kl. 8 - 10.

Kan man parkere ved boligen?

På campingpladser og i ferieparker er det til hver bolig, som udgangspunkt, kun tilladt at medtage 1 bil pr. bolig uanset størrelsen. Hvis man ankommer i 2 biler, kan man på nogle pladser mod betaling parkere ved boligen ellers skal bil nr. 2 parkeres på parkeringspladsen uden for pladsen/parken. På nogle pladser koster dette ekstra. BEMÆRK, at det på enkelte pladser, ikke er muligt at parkere ved boligen.

Betaling

Hvordan betaler jeg?

Når du laver en bestilling online modtager du efterfølgende (samme dag eller førstekommende hverdag) dit rejsebevis med faktura på e-mail. Heraf fremgår kundenummer og bookingnummer. Disse skal du anvende under kundelogin, hvor du kan betale med creditkort.

Du kan betale med girokort, bankoverførsel eller med kreditkort. Oplysninger herom fremgår af fremsendte faktura.

Hvordan betaler jeg med kreditkort?

Du kan betale med kreditkort på hjemmesiden uden afsnittet "Kundelogin".

Log-in med dit bookingnummer og kundenummer som findes på fakturaen / bookingbekræftelsen, som du har modtaget på e-mail.

Hvornår skal jeg betale?

25 procent af rejsens pris betales ved bestilling (senest 3 dage efter modtaglese af faktura). Restbeløbet betales senest 8 uger før afrejse. Er der på bestillingstidspunktet under 8 uger til afrejse, skal hele rejsens pris betales. 


 

Hvornår modtager jeg rejsebevis med faktura?

Du modtager dit rejsebevis med faktura samme dag eller senest førstkommende hverdag.

Har du ikke modtaget det, kan den være fanget af dit spamfilter. Kontroller venligst mappen "Uønsket post" eller kontakt os venligst på 7010 4343.

Forsikringer

Dækker det Blå EU-sygesikringskort?

Siden 1. august 2014 har det blå EU-sygesikringskort skulle medbringes på udlandsophold i Europa. Sygesikringskortet dækker akut sygdom, tilskadekomst og 'behovsbestemt sygehjælp'.

EU-sygesikringen dækker kun, hvis behandleren er ansat i landets offentlige sygesikring, og kortet dækker derfor ikke ophold på privat hospitaler og klinikker.

Det blå kort giver dig samme vilkår som borgerne i det pågældende land, og du vil derfor kunne komme til at skulle betale en del af behandlingen selv.

Det blå kort dækker ikke hjemtransporten.

Dækker det Gule Sundhedskort?

Det gule sygesikringsbevis har siden 1. august 2014 kun dækket indenfor Danmarks grænser. Hvis du rejser til udlandet, skal du altså også medbringe det blå EU-sygesikringskort.

Skal jeg have en bilforsikring?

Ansvarsforsikring:
Gælder på din bil i alle EU-lande. Det vil sige, at du frit kan køre rundt i hele EU, når der sidder en gyldig, dansk nummerplade på din bil, da nummerpladen i sig selv er bevis for, at din bil er ansvarsforsikret. Det grønne kort, man tidligere skulle medbringe på bilferien,  er således ikke længere nødvendigt, når du kører inden for EU's grænser samt i Norge, Schweiz, Andorra og Serbien.

Kaskoforsikring:
Med denne forsikring på din bil, kan du få vejhjælp i udlandet via SOS International. Du kan hente en Rødt Kort app på SOS’ hjemmeside www.sos.dk. Her kan du også læse mere om det røde kort, og om i hvilke skadesituationer, du kan få hjælp. Hvis du ønsker at få det røde SOS-kort med i fysisk form, kan du kontakte dit forsikringsselskab for dette.

Skal jeg have en rejseforsikring?

Rejser du inden for EU skal du som min. have en forsikring som dækker hjemtransport. Tjek med din nuværende familieforsikring om I er dækket inden I bestiller.

For rejser uden for EU skal du altid tegne en rejseforsikring.

Ved rejser indenfor EU skal det blå EU-sygesikringsbevis medbringes, da det erstattede det gule sygesikringskort 1. august 2014. Det blå kort dækker akut opstået sygdom på ferierejser og giver de samme vilkår, som borgerne i det pågældende land har. Det dækker ikke hjemtransporten.

Skal jeg tegne sygdomsafbestillingsforsikring?

Du kan tegne sygdomsafbestillingsforsikring inkl. Tryghedspakke når du bestiller rejsen online på danskbilferie.dk. I nogle tilfælde er du dækket gennem din private familie- eller husstandsforsikring.

Hvad er en "Tryghedspakke"?

  • Afbestilling ved dokumenteret sygdom frem til kl. 12.00 dagen før ankomst
  • Gratis afbestilling af ferien - frem til 60 dage før ankomst
  • Ingen ændringsgebyr - frem til 14 dage før ankomst
  • Fast købskurs

Regler og dækning for Tryghedspakken - klik her

Efter hjemkomst

Hvad gør jeg hvis jeg har glemt noget?

Dansk Bilferie er ikke ansvarlig for glemte sager. Send venligst mail med beskrivelse af:

  • Hvad er glemt
  • Hvornår er det glemt
  • Bookingnummer

Dansk Bilferie er behjælpelig med formidling og forsendelse af glemte genstande er på gæstens egen bekostning.

Hvordan kan jeg reklamere over en ferie?

Du indsender en skriftlig reklamation til Dansk Bilferie på e-mail info@danskbilferie.dk.

Brug venligst vores reklamationsformular som du kan hente her.